torsdag 14 februari 2013

Sköna Lördag


Antal portioner: 4
Ingredienser
8 skivor vitt bröd, ej för tjocka 4 skivor skinka, kokt eller rökt ljus dijonsenap 4 skivor ost 1 st ägg 3-4 dl mjölk 

När jag strosar runt på Antibes gator och njuter av den franska stadsbliden , går förbi  café;er på cafér. stannar jag upp och sätter mig vid ett bord och beställer in en st.Croque monsieur  och ett glas rött till. Så läser jag i min bok några sidor innan jag strosar vidare, kanske går jag in på Picassomusee´t som ligger i närheten där jag bor. Går gärna på torsdagsmarknaden där sitter kostnärer och gärna vill måla av turister. Allt är ett sånt avslappnat tempo . De säljer allt från levande höns till franska delikatesser till krimkrams.
På lördag blir det en Crouque Monsieur...............kan knappast vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar